26.6.16

Yhteenveto Fitfactorin valmennuksesta

Yhteistyössä Fitfactor Training Oy

Vielä olisi luvassa viimeistä postausta Fitfactorin hyvinvointivalmennuksesta, jonka siis aloitin vuoden alussa. Kaksi ensimmäistä postausta löytyvät täältä ja täältä. Tämän postauksen julkaiseminen hieman venähti, sillä valmennuksen loppumisesta on vierähtänyt jo tovi. Kirjoitin tämän postauksen kuitenkin valmiiksi jo heti silloin valmennuksen päätyttyä, joten ainakin nämä jälkifiilikset ovat tuoreita, vaikka tämä postaus jäikin lojumaan viimeistelemättömänä sinne luonnoksiin muiden kanssa, kun blogi jäi taka-alalle kevään aikana. Nyt tulee kuitenkin vielä yhteenveto koko valmennuksesta ja mun omia kokemuksia ja fiiliksiä siitä. Monenlaisia tunteita tuli käytyä läpi valmennuksen aikana. Ja jälkeenpäin katsottuna aika paljon tuli saavutettuakin!

IMG_1710

Mitä valmennuksesta jäi käteen?
- Ensinnäkin en ole varmaan vielä koskaan käynyt säännöllisesti kolmea kuukautta putkeen salilla. Kaksi kuukautta taitaa olla edellinen saavutus ja aina jonkun pienen takapakin (sairastumisen tms,) jälkeen tulee pitkiä taukoja treenaamisesta. Nyt on tullut käytyä säännöllisesti ja tavoitteellisesti salilla ja tahti ei ainakaan heti oo lopahtanut valmennuksen jälkeenkään.
- Opin syömään salaattia ruuan kanssa sekä hedelmiä, vihanneksia ja marjoja pitkin päivää. Aiemmin kun nämä kaikki puuttuivat mun ruokavaliosta.
- Myös fyysisesti oon huomannut muutosta, sillä (erityisesti jalkoja tehdessä) painot ovat nousseet yllättävän paljonkin ensimmäisestä viikosta. Eli voimaa ja lihasta on tullut lisää!
- Herkuttelu on vähentynyt. Tammikuu on täysin herkuton ja edellisen herkuton kuukausi taitaa löytyä jostain 7 vuoden takaa? Eli suuri saavutus mulle! Lisäksi viikottainen herkuttelumäärä on vähentynyt alkuun verrattuna.
- Käytiin myös paljon mentaalipuolen asioita läpi ja opin paljon uusia asioita. Sain mielestäni hyvän alun elämäntapamuutokselle. Juteltiin myös jonkun verran esimerkiksi tästä mun pääsykoeurakasta eli käytiin muitakin asioita läpi ruuan ja treenin lisäksi.
- Vegaanikokeilu! Kokeilin viimeisen viikon kunniaksi valikoida lautaselle vegaanimpia tuotteita. Eli kaikki liha, maitotuotteet ja muut "näkyvät" eläinkunnantuotteet jätin pois ja kokeilin mm. soijatuotteita, erilaisia maitotuotteiden korvikkeita ja linssejä, jotka olivat mulle ennestään vieraita ruokia.
- Kokeilin tosi paljon uusia ruokia. Lisäksi tutustuin maitotuotteiden korvikkeisiin, kokeilin uusia reseptejä ja opin syömään terveellisemmin.

Minkälainen fiilis valmennuksesta jäi?
- Koen, että mut otettiin henkilökohtaisesti huomioon. Sain mulle sopivan treeniohjelman toiveideni mukaisesti ja kivan ruokavalion. Ruokavaliota muutettiin alussa hieman, joten plussaa siitäkin, että sain uuden, mulle sopivamman ruokavalion pyydettäessä, kun ensimmäinen versio tuntui liian suurelta muutokselta yhdellä kerralla tehtäväksi.
- Tuntui, että Sanna oli ihan aidosti kiinnostunut, mitä mulle kuului ja miten mun viikko oli mennyt. Vastassa oli aina hymyileväinen nainen, jolta sai paljon tsemppejä, vinkkejä ja motivaatiota.
- Kaikenkaikkiaan oli positiivinen kokemus ja täytyy myöntää, ettei mulla taida olla ainuttakaan negatiivista sanottavaa itse valmennuksesta. Itse olisin halunnut tehdä enemmän töitä herkuttelun suhteen ja vähentää sitä, mutta toisaalta tuntuu, että tein valmennuksen aikana kaiken, minkä sillä hetkellä pystyin.

IMG_1725


Vaikka lähdinkin alunperin karistamaan kiloja pois valmennuksen avulla, täytyy myöntää, että suurin työ tehtiin korvien välissä. Ja uskon, että sain hyvät lähtökohdat jatkoon. Laihtuminen on pitkä prosessi ja oon aina miettinyt, että haluan tehdä sen kunnolla sen kerran kun sen teen. Eli en oo ikinä kokeillut sen kummemin mitään rääkkidieettejä vaan haluan opetella kunnon elämäntavat, saada liikunnasta rutiinin ja syödä sellaista ruokaa, mitä voisin syödä loppuelämäni. Ja koen, että tästä valmennuksesta oli apua näihin. Uskallan toivoa, että treenit ja lenkit jäisivät mulle nyt rutiiniksi. Ja esimerkiksi herkuttelun koen olevan mulle tällä hetkellä se suurin ongelma, mutta senkin kanssa tehtiin paljon töitä tämän kolmen kuukauden aikana. Yritän parhaani mukaan siis muistaa Sannan sanat ja opit jatkossakin.

Jos itse tarvitset apuja ruokavalion tai treenin kanssa ja jos haluat kuukausittaista tai viikottaista tsemppausta sekä motivoivan valmentajan käy ihmeessä tutustumassa Fitfactorin valmennuksiin heidän kotisivuillaan: fitfactor.fi! :)

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä! Ite en sinällään tarvi laihtumisjuttuja, mutta kunto sais olla paljon parempi. Tollanen valmennus vois siis olla aika passeli mullekin, että tulis oikeesti tehtyä hommia oman kunnon kanssa.

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valmennukset on kyllä hyviä tsemppareita, oli lähtötilanne ja tavoite mikä tahansa! :) Ainakin mut otettiin tässä valmennuksesa henkilökohtaisesti huomioon ja lähdettiin kohti sitä MUN tavoitetta. Itsestähän se kyllä loppujen lopuksi riippuu, kuinka paljon sitä tavoitetta saavutetaan, muta kyllä mä koen tämmöset valmennukset tosi hyödyllisiksi ja motivoiviksi. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!♥